Bacsa Zsófia – Jillian Rosedale – Talentum House

Sziasztok! Mai bejegyzésemben az augusztusi közös olvasmányunkról lesz szó, melyet most Könyvtörténet választott ki. Ez nem más, mint Bacsa Zsófia – Jillian Rosedale című könyve, amely a Talentum House Kiadó gondozásában jelent meg. Ez egy fantasy műfajban íródott kalandregény, mely mágiával van teleszőve, és ha ez még nem lenne elég, akkor néhány illusztrációt is fellelhetünk benne.

Fülszöveg:

Az elbűvölő szépségű Jillian Rosedale mindössze tizenöt éves, amikor elveszti az édesanyját, és a tőle örökölt, titokzatos varázskarddal felfegyverkezve magára marad egy zord szigeten, ahol egy angyal alussza ősi álmát. Jill hamarosan őrült kalandokba csöppen, ráadásul még a gyermekkori szerelme is felbukkan, akit régóta halottnak hitt… De itt nem áll meg a történet.

Imádod a kalandokat? Egy könnyed, izgalmas regényt olvasnál egy lányról, aki akár te magad is lehetnél? Vesd bele magad Jillian Rosedale lenyűgöző történetébe, angyalok, démonok, élőhalottak, mágusok és istenek fantasztikus világába! Ha szereted a fordulatos meséket, ezt a regényt imádni fogod


Véleményem:

Oly sok tönkretett álom, oly kevés idő, mely egy emberi élet számára kegyetlen büntetés

Szokásomhoz híven először is a borítóról fogok beszélni. Nem lett a kedvencem, a színvilág nagyon tetszik, a türkiz kékes, zöld megtetszett. Viszont a középen helyet kapó főszereplő nekem kissé furcsa lett. Kimagasló helyet kapott a borítón, hiszen róla fog szólni a történet, ő maga Jillian Rosedale, aki maga a főszereplő. A betűtípus és maga a külső is igényes, látszik, hogy foglalkozva volt vele, nekem mégse lett a kedvencem. Egyszerre letisztult és színvonalas is.

A fülszöveget elolvasva igazából összefoglalja a történetet, mégsem spoilerezi el az olvasónak a későbbi eseményeket. Igazából többet kaptam, mint ami le lett írva a könyv hátuljára, és ennek nagyon örülök. Nagy vonalakban egy tizenöt éves kamaszlányról lesz szó, aki elveszíti édesanyját, akitől örökölt egy titkokkal teli kardot. Egyedül van egy szigeten, magányos. A mágikus lényekkel teli történet bővelkedik kalandokban, harcokban, bőven van benne ármány, hazugság és egy kis romantikával is meg lett fűszerezve Bacsa Zsófia által. Ez a fegyver sok ellenségnek “szúrja a szemét”, igazából mondhatni fáj rá a foguk.

– Áldás vagy átok lehet ő nekem? – töprengtem közben. A véletlen hozta őt ide, vagy a balszerencse?

Az alaptörténet jól fel van építve és a karakterek is alaposan ki vannak dolgozva. A fordulatokban gazdag Jillian Rosedale sajnos nem lett a kedvencem, de örülök, hogy olvashattam. Ahogy elkezdtem olvasni, jó darabig olyan semmilyen érzésem volt, nem tudtam eldönteni, hogy most tetszeni fog, vagy sem. Éppen akkor nem tudtam eldönteni, hogy az adott pillanatban tetszik-e, vagy sem. Tetszett, hogy Bacsa Zsófia úgy ábrázolta a szereplőit, hogy nem patyolattiszták, van bennük hiba, ezáltal váltak igazán emberivé számomra, ezenkívül a nyelvezete is egy pozitívum. A műfajban inkább a véresebb kötetek közé sorolnám, ám ez ne rettentsen el senkit sem az olvasástól. Igényes illusztrációkkal találkozhatunk olvasás közben, melyek által még jobban el tudtam képzelni a szereplőket. Több negatív szereplő van, akik nem lettek a kedvenceim, ám voltak, akikkel együtt izgultam, féltem, voltam kicsit szerelmes és kíváncsi is. Sajnos meg kell említenem, hogy voltak benne apróbb helyesírási hibák, egy mondaton belüli ismétlések, amelyek engem egy kicsit idegesítettek és el is szomorítottak. Mindezektől függetlenül a történet vitt magával, beszippantott. éppen ezért nem tartott sokáig a kötet elolvasása. Attól, hogy nekem nem lett a kedvencem, attól függetlenül azt gondolom, hogy egy gyönyörűen megírt történetről van szó, melyet érdemes elolvasni. Érzelmeket váltott ki belőlem, de a könyv maga tele van érzelmekkel. Ez volt az írónőtől az első történetem, ezzel ismertem meg a munkásságát. Ajánlom a zsáner kedvelőknek, akik nem riadnak vissza a véresebb jelentektől sem.


Ha felkeltettem érdeklődésed, akkor az alábbi linken tudsz jobban utánanézni a könyvnek. A Jillian Rosedale kötet még megvásárolható magánál a szerzőnél.

moly.hu: https://moly.hu/konyvek/bacsa-zsofia-jillian-rosedale

instagram: https://www.instagram.com/bacsa_konyvek/

facebook: https://www.facebook.com/bacsakonyvek

TikTok: https://www.tiktok.com/@bacsaart

Linktree: https://linktr.ee/bacsa_art

Könyvtörténet véleménye: https://konyvtori.webnode.hu/konyvajanlo/szorakoztato-irodalom/jillian-rosedale/?fbclid=IwAR2A21HLYmjyyk_VgDU7hu7bSfoSUm2dBPpuMK7RLSvp_KsI64rlDk4uyS4

Egy hozzászólás

Hozzászólás