Charlotte Leonard – Elfújta a szél – Kossuth Kiadó

Sziasztok! Mai bejegyzésemben Egy hollywoodi szerelem és minden idők legnagyobb filmjének történetét összefoglaló könyvről hoztam el a véleményem. A sokak által olvasott és szeretett könyvvel azonos címen futó Elfújta a szél c. műről írtam ajánlót. Ám ez más, mint a klasszikus Margaret Mitchell – Eljúta a szél könyve.

Fülszöveg

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Scarlett O’Hara szerepéről álmodozik, de vajon fontosabb-e a hírnév a szerelemnél?

Vivien Leigh rajong Margaret Mitchell Elfújta a szél című regényéért. Minden vágya, hogy eljátszhassa a bátor déli szépség, Scarlett O’Hara szerepét. Kérdés, hogy brit színésznőként meg tudja-e győzni a producereket, hogy ő a legalkalmasabb a feladatra. A szerep és a Laurence Olivier iránti szerelem kedvéért mindent egy lapra tesz fel: családját és barátait hátrahagyva kedvesével Amerikába költözik. Ám a film forgatása és Hollywood árnyoldalai jobban próbára teszik, mint azt valaha gondolta volna.

Lenyűgöző történet minden idők legnagyobb filmje, az Elfújta a szél forgatásáról.


Véleményem

A gyönyörű borító, mögött egy nagyon szép történet lakozik. Nekem már a külső nagyon megtetszett, viszont csak a cím miatt lettem rá igazán kíváncsi. Szerintem figyelemfelkeltő első ránézésre. Sokan dicsérik az eredeti Margaret Mitchell – Elfújta a szél című művét, melyet sokak szeretnek. Ezért is figyeltem fel rá. Az eredeti könyvet, és a filmet nem olvastam és nem is láttam. Majd ezután sort kerítek rá.

A történetben Vivien Leigh-t ismerjük meg, aki egy fiatal angol színésznő, a hölgy rajong Margaret Mitchell híres regénye iránt. Vágya, hogy eljátszhassa Scarlett szerepét. Egy feleség, egy anya, akit a színház és a filmezés világa vonz. Vajon fontosabb a hírnév, mint a szerelem? Ez kiderül, ha elolvasod a könyvet.

– Csak nem megint könyvek? – kérdezte Larry a nagy dobozra mutatva, amely eltorlaszolta a keskeny folyosót.- Vivling, az Elfújta a szél egyedül neked köszönheti az angliai sikerét.
– Ebben csak az a tíz volt, amiket a barátaimnak rendeltem ajándékba – grimaszolt Vivien. – Még mindig nem tudok betelni a regénnyel.

Kiemelt szerepet kap a megerőltető filmezés világa, melyet nagyon szépen bemutat a szerző. Helyet kapnak még a függőségek: értem ez alatt a dohányzást, drogozást, vagyis az amfetamin fogyasztást. Olvasóként bepillantást kapunk a filmezés, filmkészítés világába és a színfalak mögé.

Ezenkívül olvashatunk még szerelemről, szakításról, vágyódásról, – (mint személy, mint szerep, helyszín után,) – gyötrődésről, házasságról és válásról is. Megannyi érzelem jelenik meg a történet során, melyeket az olvasó a szereplőkkel együtt élhet át. Ezáltal érzelmekben gazdag olvasmányban volt részem, mely jól felépített cselekménnyel rendelkezik és alaposan kidolgozott szereplőkkel.

Már nem emlékezett, ki tette meg az első lépést, mindenesetre olyan érzés volt, mintha egymásnak lettek volna teremtve.

A filmtörténeten és a romantikán kívül különböző történelmi események is megjelennek, egyfajta regényes életrajz volt, ami nekem nagyon tetszett.

Számomra pozitívum volt, hogy a könyv végén olvashattam a forgatás utáni történésekről, bár csak pár fontos szereplőt említett meg a szerző. Ezenkívül még a regényről és a filmről is található egy rövid kis írás, illetve tényeket és fikciókat szintén tartalmaz a könyv. Ezek után következik csak a köszönetnyilvánítás.

Utólag visszagondolva Viviennek mindez a dominójátékot juttatta eszébe, amelynek téglácskái, sorban eldőlve gyönyörű mintát, az ő életútját rajzolták ki.

Olvasmányos stílusban íródott mű, amely bár nem lett a kedvencem, ennek ellenére tetszett és kedvet kaptam a filmhez és az eredeti, Margaret Mitchell könyvéhez is. Nem bántam meg, hogy elolvastam, és jó szívvel ajánlom minden olvasónak, aki egy könnyedebb romantikus történetre vágyik. Ha már olvastad az eredeti történetet, akkor kiváló olvasmány lehet számodra, ugyanakkor ha számodra is ismeretlen a klasszikus, akkor ezután az olvasmány után kedvet fogsz kapni hozzá.

Kiadó: Kossuth
Oldalszám: 414.
Kiadási éve: 2023.
Műfaja: történelmi romantikus

Moly.hu: https://moly.hu/konyvek/charlotte-leonard-elfujta-a-szel

Webshop: https://www.kossuth.hu/konyv/6062/elfujta-a-szel–egy-hollywoodi-szerelem-es-minden-idok-legnagyobb-filmjenek-tortenete

Hozzászólás