Könyvmogul – Könyajánló 2.

Sziasztok! A közelmúltban már ajánlottam a Könyvmogultól könyveket, amelyet ITT olvashattok, – de most hoztam még egy adagot. Ezek között voltak, amelyek kevésbé tetszettek, de nem bántam meg, hogy elolvastam őket. Remélem akad köztük olyan, amelyik nektek jobban fog tetszeni, vagy jobban tetszett, ha már olvastátok, mint nekem.

2/5*

Katie Drift – A kínzó – Egy gyilkosságsorozat története

Fülszöveg:

Elizabeth ​Smith kriminálpszichológus, aki mindig arra vágyott, hogy szakmájában dolgozhasson. David Porter hadnagy gyilkossági nyomozó a rendőrség kiemelt csoportjánál. Bár kezdetben nem ismerik egymást, életük mégis összefonódik egy sorozatgyilkossági ügy kapcsán. Liz nem csupán életben maradt szemtanúja egy támadásnak, kiváló szakértelmének köszönhetően a nyomozó társa lesz. Kettőjük feladata a város fiatal nőit gyilkoló őrült megfékezése, akár az életük árán is. Az együtt töltött hónapok során Liz betekintést kap a rendőrség életébe, David a lány által más szemszögből is megtanulja látni az életet. Kéz a kézben veszik fel a harcot a bűn ellen. Harcuk sokrétű, olykor szövevényes, és csak rajtuk múlik, sikerrel veszik-e az akadályokat. Vajon sikerül-e nekik megfékezni a normális hétköznapokban sikeres férfiként élő gyilkost? Meddig tartja rettegésben a várost, útját fiatal női áldozatokkal kikövezve? Sikerül-e Liznek belelátni a férfi elméjébe, és egy lépessel megelőzni őt? Mennyire befolyásolják a hadnagy ösztöneit a lány iránt fellángoló érzelmei? Mindezekre a kérdésekre ad választ ez az izgalmakban bővelkedő regény egy csipetnyi humorral, egy morzsányi érzelemmel fűszerezve.

Véleményem:

Első ránézésre nem sokat tudtam a könyvről, így utána olvastam. A fülszöveget elolvasva ígéretes történetnek tűnt, így adtam neki egy esélyt. Bár nem sokan olvasták, úgy gondoltam nem lehet rossz könyv. Ha már egy gyilkosságsorozatról szól, végképp nem nyúlhatok mellé. A könyv az Underground Kiadó gondozásában jelent meg.

Liz, David és a Kínzó történetét olvashatjuk párhuzamosan. Olvashatunk tragikus gyilkosságokról, romantikáról, ami számomra kicsit kiszámítható volt. Néha összeérnek a szálak, de van, hogy külön-külön olvashatjuk mindhármuk történetét.

Sajnos csalódnom kellett. Nagyon jól felépített történet lett volna, ha az elején nem lövi le az írónő a gyilkos indítékát. Mivel megtudtam, hogy mi motiválja a tettest, a bűncselekmény elkövetésére, így vesztettem a kíváncsiságomból és az izgalomból, hogy folytassam az olvasását. Ám adtam neki egy esélyt. Volt benne izgalmasabb rész is. Sajnáltam, hogy már az elején spoilerbe futottam. Azt még jobban, hogy akadtak benne magyartalan mondatok és helyesírási hibák is, bár ez valószínűleg nem az írónő hibája lehetett, ezt nem tudom. Ettől függetlenül örültem, hogy elolvastam, mert tetszett a történet felépítése és a karakterek kidolgozása is. Örültem, hogy egy ilyen krimi, thriller is a kezembe került. Bár inkább mondanám krimi műfajúnak, mint thrillernek.

Olvasás közben azért izgultam, hogy mi lesz a végkifejlet. Egyszerre tetszett is, meg nem is. Olvastam már jobbat, de rosszabbat szintén. Nem ez lett az év kedvenc könyve. Ajánlom a krimi rajongóknak, mert mindenképpen megér egy elolvasást.

– Manapság az emberek félnek. Nem mennek segíteni embertársaiknak. Tudta, hogy a balesetekben meghaltak nagy részét meg lehetne menteni, ha a szemtanúk megállnának? Kilencven százalékuk nem áll meg.
– Ez borzasztó!
– Igen az. Ilyenekké váltunk. Robotokká, akiket már csak saját magunk érdekel.


4,5/5*

Abby Winter – Leomló falak

Fülszöveg:

Alíz, több év sikertelen házasság után, a válás mellett döntött. Hogy újra talpra álljon a csalódás után, barátnői segítenek neki.
Ryan gazdag és sikeres férfi, de az életében bekövetkezett tragédia beárnyékolja mindennapjait.
Egy véletlen találkozás mindkettőjük életét megváltoztatja. A köztük fellángoló érzelmek talán új reményt adnak az élethez.
De mi történik, ha a múlt és a távolság közéjük áll?
Nem csak a környezetükben felmerülő problémákkal kell megküzdeniük, hanem saját magukkal is.
Van még bennük elég erő, hogy ledöntsék a közéjük húzódó falakat?
Egymásra találhat két megtört szív, ami már végleg feladta a reményt?

Véleményem:

Ezzel a kötettel ismertem meg az írónőt. Egy gyönyörű történet, boldogsággal, szenvedéssel és szomorúsággal fűszerezve. Lehetséges, hogy nem a legjobb könyvvel kezdtem az ismerkedést, mert nem lett a kedvencem. Viszont biztosan olvasok még az írónőtől a jövőben.

A borító hangulata nagyon tetszik, ennek ellenére a szereplőket nem mindig szerettem.

Nehéz témát tár elénk, mivel a gyermekvállalást boncolgatja. Fontos mondanivalója, hogy a családra és a barátokra számíthatunk, rájuk támaszkodhatunk.

Vajon két megtört szív egymásra találhat? Erre a kérdésre megkapjuk a választ, ha elolvassuk a könyvet. Ajánlom mindenkinek, aki még nem olvasott az írónőtől, de szerintem ne ezzel a kötettel ismerkedjetek először.

Olyan izgatott lettem! Mosolyogtam, mint a vadalma. Ha valaki látott, biztos azt gondolta, elgurult a gyógyszerem, de én nagyon örültem, hogy végre megint láthatom őt.

68.oldal

4/5*

Csabai Márk – Így öltek ők

Fülszöveg:

Tudta, hogy sorozatgyilkosok nem csak az Egyesült Államokban élnek, és nem is torz, hollywoodi agyszülemények? Tisztában van azzal, hogy hazánk számtalan hírhedt halálosztót adott a világnak, akik közül többen is világhírnévre tettek szert? Nem túlzás azt állítani, hogy a sorozatgyilkosok most is köztünk járnak, lesben állnak, és várják a lehetőséget „mesterművük elkészítésére”.
Csabai Márk, a közkedvelt krimiíró, hosszas kutatómunka után ebben a lebilincselő albumban gyűjtötte össze Magyarország tíz leghírhedtebb tömeg- és sorozatgyilkosának történetét az 1900-as évektől egészen napjainkig, fényképekkel és korhű tudósításokkal. A könyv megmutatja, hogyan vélekedett a kor embere és az akkori sajtó a bádoghordóba zárt női holttestekről, vagy éppen a tiszazugi arzénes asszonyokról, a hurkos-, esetleg a martfűi rémről…
Mindez megtudható ebből a vérfagyasztóan izgalmas albumból!

Véleményem:

Csabai Márktól még nem olvastam semmit. Örültem, hogy volt lehetőségem elolvasni ezt a könyvét, mert már régóta a listámon volt. Ilyen műfajú, felépítésű könyvet még nem olvastam eddig, de összességében tetszett, nem bántam meg, hogy elolvastam.

Érdekes a maga nehézségeivel együtt. Szerintem gondosan felépített mű, bár néhol vannak ellentmondások, olyan jelenetek, amelyek homályosak számomra. Sok új információt tartalmazott, bár voltak olyan gyilkosok, akikről már hallottam. Tetszett, hogy interjúval színesítette az író a könyv elejét és végét, ezáltal nem lett egysíkú a mű felépítése. Ezenkívül az archív anyagokba is bepillantást nyerhetünk.

Megdöbbentő, hogy milyen gyilkosok voltak és vannak is világunkba. Borzasztó, hiszen különböző gyilkossági módszerekről olvashatunk a gyógyszerezésen keresztül, a robbantáson át. Színes a paletta. Sok olyan elkövető került bele, akiről nem is gondoltam volna, hogy a végén kiderül róla, hogy mit, hogyan és miért tett úgy, ahogy. Jó, nem gondoltam volna, de tudtam, hogy mire számítsak, hiszen a kötet a gyilkosokról szól. De más körülmények között nem néztem volna ki belőlük, hogy elkövetők. Lehetséges, hogy túl jóhiszemű vagyok?! 🙂


3,5/5*

Emy Dust – Bilincsbe zárt szerelem

Fülszöveg:

Megan Prescott vágya, hogy édesapja nyomdokaiba lépjen
és rendőr legyen. Egy szenvedélyes éjszaka magával ragadja
egy ismeretlennel, majd egy újbóli találkozás mindent felfordít
az életében. Menekülne az érzelmei elől, de már késő. Nem csak
saját magával kell megküzdenie, hanem a körülötte felbukkanó
titkokkal és hazugságokkal. Képes lesz rá, megannyi veszteség
és csalódás mellett, amik napról napra érik őt?

Fordulatokkal teli történet
Akció, Szenvedély, Dráma, Erotika , Humor

Megan és Brian története
Egyes jeleneteket Brian szemszögéből is megismerheted.

Véleményem:

Szintén egy ismerkedő kötet ­Emy Dust írónőtől. Sokan mondták, hogy rossz kötettel kezdtem, igazuk lett. Nem baj, legalább a következő könyve az írónőnek jobban fog tetszeni. Egy sorozat első része, a folytatás tervben van.

Nem nyűgözött le teljes mértékben, de azért nem mondanám azt sem, hogy nem tetszett. Szerintem lehetett volna jobban kidolgozott. Mind a történet, mind a karakterek. Ettől függetlenül még fogok olvasni az írónőtől. A borító tetszik, de a szereplők néha idegesítőek, főleg Megan. Számomra néha túl sok volt a jelleme. Fordulatokban gazdag történet, némi humorral, akcióval, szenvedéllyel és annál több drámával. Tetszett, hogy a két főszereplő Megan és Brian jeleneteit felváltva olvashattam. Ám néha nem tudtam követni a szálakat. Néha túl sok volt számomra a dráma.

Megan Prescott történetét olvashatjuk, aki rendőr szeretne lenni, ám egy idegennel való találkozás felfordulást okoz az életében.

Vágyakozó tekintettel nézett rám, az érzelmeit
érezni lehetett a levegőben. Az a szakadék, ami kettőnk
között volt, mikor Jack bezárt ide, már nem létezett. Fel-
töltötte érzelmekkel, csak egy gödör maradt, ami az én
saram. Képtelen voltam elmondani neki.


Sue Dylen – A római szerető 1-2.

Fülszöveg:

4/5*

A római szerető:

Léteznek sorsszerű találkozások. Van végzet. Matilda élete fenekestől felfordul, amikor a lányát elrabolják tőle. Ez a nap az Olaszországban élő nő életének legborzalmasabb napja – egyszersmind az a nap, amikor megismeri Enzo Bianchi alezredest. A hűvös, racionális svájci habitus találkozik Rómában a tüzes és lehengerlő itáliai életérzéssel. Lelkiismeret-furdalás és erkölcsi aggályok vívnak csatát Tilda lelkében az észvesztően szenvedélyes pillanatokkal, amelyek segítenek kibontakoztatni és megélni saját mélyre temetett nőiségét. Hogyan éli meg egy nő a szeretői viszonyt? Lehet jól dönteni, amikor egy határtalan szerelem és a házasság áll egymással szemben? Elégnek, vagy újraélednek ebben a kapcsolatban?
Olasz életérzés, perzselő erotika és könnyek adják a regény esszenciáját. Az izgalmas, érzelmekkel és fordulatokkal teli történet Itália lebilincselő szépségű vidékeire repíti olvasóit.

4/5*

Enzo és Tilda:

A boldogságot nem csak elérni nehéz. Megtartani valódi küzdelem!
Tilda, a Svájcból érkezett fiatal családanya és római szeretője, Enzo szerelme beteljesülni látszik. A tévedések és fájdalmak ideje immár a múlté, a családi idillt mégis sötét felhők zavarják meg: egy régmúltból felbukkanó francia rokon és Enzo titkos, kettős élete állítja kihívás elé a szerelmeseket.
Vajon nehéz időkben is képesek kitartani egymás mellett? Válhat még belőlük igazi család?
Minden kérdésre választ kapunk A római szerető folytatásából. A második kötet is érzelmekkel teli, erotikával fűszerezett, olasz életérzéssel édesített, valódi csemege – ezúttal francia eleganciával tálalva!

Véleményem:

Sue Dylen – A római szerető sorozatnak az első részét már régebben olvastam, bár nem sokra emlékszem, de néhány érzés megmaradt bennem. Azt tudom, hogy szerettem. Így kíváncsian álltam az újra olvasás elé, illetve a folytatása elolvasása elé. Ha már Olaszországban játszódik, akkor rossz nem lehet.

Az első részben Tildát ismerhetjük meg a családjával. Rögtön egy tragédia történik, ugyanis vásárlás végeztével a lányát elrabolják. Az anyuka a kisfiával kocsiba pattannak és üldözőbe veszik az emberrablókat. A sikeres üldözés végeztével Tilda kórházba kerül, ugyanis egy golyó horzsolta a kezét, így azt össze kell varrni. Ezután találkoznak Enzoval. De vajon ez a találkozás a véletlennek köszönhető?

Tilda és férje házassága kihűlőben van, így érthető is, ami bekövetkezik. Amikor először olvastam a történetet jobban tetszett. Ám nem mondom, hogy annyira rossz lett volna, mert tudott újat adni. Nagyon szép olasz tájakon jártam az írónő által.

A második rész már jobban tetszett, mint az első. Itt már inkább Enzo és Tilda élete kerül előtérbe, őket ismerjük meg jobban. Titkok, érzelmek, szenvedély, romantika, veszekedés és bonyodalmak. Szintén olvashatunk tájleírásokat, bár nem ez van a főszerepben. Ez a kötet azért izgalmasabb. Több a veszély, egy titkos rokon felbukkanása, ami titkokat generál.

Mindkét kötet tetszett, gyorsan lehet velük haladni. Jól felépített sorozat. Mindenkinek ajánlom, aki szereti Olaszországot, az ott játszódó történeteket. Aki egy könnyebb, mégis szórakoztató történetre vágyik, nekik tökéletes kikapcsolódást nyújt.

Hogyan fogják mindezt kiheverni, vagy egyáltalán túlélni? Hányinger tör rám a lelkifurdalástól.

A római szerető – 13.oldal

Utálom ezt az érzést. Még ha az ő érdekében is kamuzom, szörnyen furdal a lelkiismeret.

Enzo és Tilda – 34.oldal

Ha tetszik valamelyik könyv, vagy felkeltettem az érdeklődésed, akkor ITT tudod megnézni, megvásárolni őket. Ha pedig a Molyos adatlapja érdekelne, akkor a könyvek címére kattintva elérheted és utána olvashatsz.

Az idézetek a moly.hu oldalról származnak!

Hozzászólás