Buótyik Dorina – Maahes Isten rejtélye (Gracie Simpson történetei 3.) – Morningstar Publishing

Sziasztok! A mai bejegyzésemben az elmúlt évek egyik kedvenc sorozatának legújabb részéről olvashatjátok el a véleményem. Már nagyon vártam, hogy végre olvashassam Gracie Simpson újabb kalandját.

Tartalom

Először volt a fesztivál, utána kezdődtek az eltűnések.

Gracie Simpson egyiptológus egy azonosítatlan múmiára bukkan egy szarkofág mélyén a Beni Szuef Múzeumban. A vizsgálatok megállapítják, mely temetőből származik, így felkéri Tarek régészt és férjét, Louis-t, hogy tárják fel együtt. Ám nem úgy alakulnak a dolgok az ásatás körül, ahogy azt elképzelték. Gondok adódnak a támogatással, nem engedélyeztetik az ásatást, de mikor elkezdődik, egyre több baljóslatú esemény történik. Hirtelen meghal egy munkás, valaki ijesztgeti őket az éjszaka közepén. Vajon ki szabotálja az ásatást? Vagy tényleg létezik Maahes isten legendája?

Thomas Shephard bűnügyi riporter azt a lehetőséget kapja, hogy ő lehet Gordon helyettese. Ám ott van a másik esélyes is, a szerkesztőség beképzeltje, Jason. Feladatuk, hogy olyan kihűlt ügyet göngyölítsenek fel, amit címlapra vihetnek. Thomas neki is fog a munkának; kinézi az egy éve eltűnt Matt esetét. Megtudja, hogy a fiú öt eltűnt lány után kutatott, mikor Egyiptomban járt. Megkéri az egykori riportert, Davidet, aki Kairóban lakik, hogy nyomozzanak együtt.

A szálak a rejtélyes kis falucskába, Himahamaydah-ba vezetnek, ahol az a szóbeszéd járja, hogy a Skarlát fesztivál után mindig eltűnik valaki. Csakugyan Maahes falja fel az embereket?

Egy ásatás
Egy eltűnt fiú
Egy legenda
Maahes isten rejtélye

Egy történet, ahol a valódi régészet találkozik a fikció izgalmas fordulataival.

Gergácz Rebeka
régész


Véleményem

Nálam ennek a kötetnek a borítója is betalált. Nekem nagyon tetszik, igazán megnyerő. Teljes egészében visszatükrözi a történetet, az eseményeket, visszaadja a hangulatot. A borítón az események egyik legfontosabb szereplőjét, motívumát láthatjuk, melyet elég nagy homály fed.

A Maahes Isten rejtélye című részben Gracie és Louis története folytatódik. A már jól ismert szereplőpárosunk ismét Egyiptomban, itt pontosan Fajjúm és Himahamaydah területén zajlik az események legnagyobb része. A már megismert szereplők itt is felbukkannak, de mellettük újabbakkal is megismerkedünk. Gracie és Louis története nem ám egy egyszerű, mindennapi élet, ebben a részben is megannyi bonyodalomba és kalandba keverednek. Az előző kötetekből megismert Thomas és David személye itt is fontos lesz, a két főszereplő mellett, az ő történet száluk is jelentőséggel bír. A két eseménysorozat a történet előrehaladtával össze fog kapcsolódni.

Mint eddig minden részben itt is felbukkan egy egyiptomi isten, egy monda, hiedelem. Erre a kötetre is nagyon jellemző a hitelesség, érződik a sok-sok kutatómunkára fordított idő és energia. Buótyik Dorina itt is egy igazi érzelmi hullámvasútra ültetett fel engem. Megannyi érzelmet éltem át olvasás közben. Egy percig nem lehetett unatkozni, mert mindig történt valami esemény, valami fontos. A legapróbb részlet is jelentőséggel bír a későbbiekben. A kötet egészére jellemző az írói homály, az olvasót mindig ködben, sötétben tartja, egészen a történet végéig. Ez rám pozitív hatással volt.

A legtöbb szereplőt itt is nagyon szerettem. Nagyon örültem, hogy Oscar szerepet kapott, mivel nagyon megkedveltem az előző részekben is már. Ez itt csak fokozódott. Természetesen ebben a kötetben is voltak szép számmal olyan karakterek, akik rám negatív benyomást tettek.

Mivel a kötetben nagy szerepe van a rejtélynek, így vannak gyanús szereplők is. Igen, itt is gondoltam mindenkire is, hogy ki lehet az igazi rosszfiú, még olyanokra is gyanakodtam, akiknek semmi esélyük nem volt arra, hogy elnyerjék a gonosz szerepét. A legvégén természetesen bejött a tippem,de egyszer elvetettem az ötletet. Az, hogy rájöttem, hogy kinek is van köze a rosszfiúkhoz, kissé meglepette, de nem vett el az olvasás élményből. Megannyi kaland, bonyodalom, melyet a kedvenc szereplőim társaságában élhettem át, ezenkívül fordulat, fordulatot követ. Egyik pofont kaptam a másik után. (Jó értelembe véve!)

A sorozat harmadik részében is megannyi fontos témát boncol Buótyik Dorina. Gondolok itt az anyaságra, az árvaságra, a hatalommal való visszaélésre és az előre jutásért folytatott harcra. Nagyon tanulságos kötet volt.

Szerintem már az előző részekkel is magasra tette Dorina a lécet, ez a véleményem itt sem változott, sőt ebben csak megerősített. Különösen tetszett a könyv végén található: Történelmi jegyzet, amelyben a kötetben megjelenő Maahes Istenről olvashatok bővebben és útmutatót kaptam, hogy hol tudok jobban elmélyülni az egyiptomi hitvilágban is.

Egész végig fenntartotta a kötet a kíváncsiságom, nehéz volt letenni, pedig néha muszáj volt. Örülök, hogy olvashattam. Ismét egy újabb mondával, hitvilággal ismerkedtem meg. Szerintem nagyon érdekes, izgalmas volt, úgy gondolom kellőképpen hiteles is. Ezenkívül érződik, hogy Dorina szívében különleges helyet foglal el mind a régészet, mind pedig Egyiptom csodás világa, történelme. Mindezt gyönyörűen megírt története által élhetjük át mi Olvasók is. Olvasmányos, tanulságos, kellően humoros és oktató jellegű olvasmányban volt részem. Gazdag tájleírásokat olvashattam, részletesen bemutatta a régészet, ásatás menetét, és az ezzel járó dolgokat, eljárásokat. A kötetet érdemes a megjelenés, a sorozat részei szerinti sorrendben olvasni, hiszen egy sorozatról van szó, emellett így ad egy kerek egész történetet. Nagyon örülök, hogy elolvashattam, ez a kötet is lenyűgözött, imádtam. Volt egy-két elgépelés, de ez nem volt számottevő, engem nem zavart. Ismételten egy igényes könyvet tarthattam a kezemben. A világ lenyűgöző, jól felépített volt, a szereplők alaposan ki lettek dolgozva. Aki olvasta már Gracie Simpson történeteinek előző részeit, nekik ajánlom, hogy folytassák a sorozatot. Aki szereti a történelmi köteteket egy kis fantasy elemekkel fűszerezve, nekik kiváló olvasmány lesz ez a sorozat persze nem maradhatott ki itt sem, egy kis romantikus szál, de ez nem volt számottevő. Minden mindennel összefügg és egyensúlyban van, kiegészítik egymást. Számomra így volt kerek, egész a történet. Örülök, hogy olvashattam, bátran ajánlom mindenkinek!


A kötetet együtt olvastuk Alvarandoval, akinek “eljátszottam” Szegeden az idegenvezető szerepét, ám erre nem igazán tartott igényt, mivel elég jól ismeri kis városunkat. A nem kevés megtett km után után együtt látogattunk el harmadjára az írónő világába, amely mindkettőnkre jó hatással volt. Az ő véleményét itt olvashatjátok: https://konyvtori.webnode.hu/konyvajanlo/szorakoztato-irodalom/maahes-isten-rejtelye/?fbclid=IwAR0Dv03RC8FSedbhYZEDMfherlf9lV4bKeusX13hCH7ZdFjrZPUaexOw8rU

Ha felkeltettem az érdeklődésed, akkor itt olvashatsz utána jobban a kötetnek. Az előző részről a véleményem szintén lentebb olvasható. https://szemrevalo.wordpress.com/2022/04/29/buotyik-dorina-iii-amenemhat-rejtelye-gracie-simpson-tortenetei-1-newline-kiado/

moly.hu: https://moly.hu/konyvek/buotyik-dorina-maahes-isten-rejtelye

webshop: https://morningstar-publishing.hu/?s=bu%C3%B3tyik+dorina

FB írói oldal: https://www.facebook.com/buotyik

Hozzászólás