Daniella Deutsch – Nick (A tükör másik oldalán 1.) – Magánkiadás

Sziasztok! Mai bejegyzésemben az augusztusi kedvenc olvasmányomról hozom el a véleményem. Ez a kötet ismét egy olyan mű, amelyet Halász Emese Írómentor Programjának keretén belül olvashattam. Egyértelműen kijelenthetem, hogy új kedvencet avattam mind elsőkönyves, hazai szerző formájában, mind a könyvet tekintve. Hogy miért ez kiderül az ajánlómból, illetve amikor elolvassátok Daniella Deutsch – Nick (A tükör másik oldalán 1.) első művét. Az írónő nagyon magasra tette a lécet a bemutatkozó kötetével, kíváncsi vagyok, mit tartogat számomra a jövőben. ♥

Fülszöveg:

Nick Harvey-t kevés dolog érdekli önmagán kívül, ám amikor az élet úgy hozza, hogy egy különös véletlen folytán belefut saját maga szőke verziójába, az pont egyike azon helyzeteknek, ami mellett nem mehet el szó nélkül. Adam felbukkanása nemcsak hogy a feje tetejére állítja az eddig gondtalan világát, de amikor Nick a saját méltóságát megőrizve, kénytelen elfogadni hasonmása ajánlatát és belemegy a helycserébe, a két fiú sorsa veszélyesen összekuszálódik. Amikor pedig Emily is képbe kerül, mindkettejük gondjai megsokszorozódnak.

Nick sosem hitt a szerelemben. Egészen addig, míg ikertestvére életébe zárva bele nem botlik abba. Egy tiltott szerelmet azonban csakis egyféleképpen lehet megélni. Úgy, hogy félig belehalsz.

Egy ikerpár.
Egy helycsere.
Egy eddig még le nem döntött tabu.

Vajon mennyire tudja felborítani az ember életét, ha találkozik önnön tükörképével?


Véleményem:

Talán életemben először éreztem, hogy van miért küzdenem. Hogy olyan jövőm lehet, amit igazán akarok.

Már a borító kedvet csinált az olvasáshoz, amelyet fokozott a fülszöveg. Ne tévesszen meg senkit, a kötet jobb oldalán felesben látható alak a főszereplő lesz, és a tetoválásának is fontos szerepe lesz a történet során. Ő lesz Nick, aki a borítón is figyelemreméltó helyet kapott. Nagyon tetszik maga a színvilág, amelyet megalkottak a kötetnek. A cím igazán beszédes, hiszen a főszereplőről olvashatunk, róla fog szólni a könyv. A sorozat címe is árulkodó, de erre csak olvasás közben jövünk majd rá, hogy miért is van így.

Már a könyv negyedénél éreztem, hogy kedvenc lesz, és ez be is igazolódott. Benne van az év top 5 kedvencében.

Visszatérve Nick-re, akit úgy ismerünk meg, hogy utálja a saját születésnapját, leginkább azért, amiért éppen arra a napra esik amelyikre. (Nem spoilerezek, ezért is fogalmaztam így.) Haverja David egy meglepetés bulit szervez neki, melyen “fogadást kötnek”, leginkább egy kihívást fogad el az ünnepelt, hogy meghódítja egykori kalandpartnerét, akivel érdekes és kissé brutális volt (számomra) az egész kapcsolatuk, de leginkább az elválásuk. Ezzel kezdődik az egész történet, aztán majd szépen lassan haladunk előre, elárulom előre, hogy izgalmakban, titkokban, érzékiségben és vágyakozásban nem lesz hiány, szóval nem fog senki sem unatkozni.

Eközben több esemény is történik, amelyeket nem említek most, mert nem rontom el senkinek sem az olvasás élményét. Egy munka, mely során a kíváncsiságnak és egy véletlen balesetnek köszönhetően Nick összefut (szó szerint) egy lánnyal, aki összetéveszti egy másik férfival. Ennek a helyzetnek a következtében, a főszereplő szeretné kihasználni az adandó alkalmat. Vajon ez sikerül neki?

Ha a nők léptek először, később nem tudtak azzal vádolni, hogy kihasználtam volna őket.

(…) Ezután egy újabb egyezség köttetik meg Nick és David között, amely titkokkal van átszőve. Sikerül a főszereplőnek megtartani a titkot, vagy ellenszegül neki? Ki nyeri meg a fogadást, Nick vagy David? Ki az az Adam? Hidd el, sok kérdésedre fény fog derülni, ugyanakkor újabb és újabb kérdések merülnek fel benned a könyv kiolvasása után.

Mérhetetlenül gyűlöltem magamat.
Adamet.
A fogadást, ami idáig juttatott.
A világot, amiért ilyen sorsot szánt nekem

Több fontos témát is feldolgoz, érint az írónő, melyek mind szerepet kapnak a történet során. Több olyan szereplő is helyet kapott, akikre jellemző a könnyűvérű nő kifejezés. Az egyik legfontosabb dolog az maga az igaz barátság, a barátok fontossága, hogy a bajban is lehet rájuk számítani, mellettünk állnak. Tabu téma, melyről nem sűrűn beszélünk, olvasunk az az alkohol-, és drogfüggőség. Ezek is fontos szerepet kapnak, méghozzá a főszereplő, Nick életében.

A főszereplő, egy sármos férfi, akire nagyon jellemző, hogy önsanyargatásban éljen. Ezenkívül kicsit önző és van, hogy depresszióba esik. Igen, ezek mind jellemzőek rá, sőt a fent említett függőségeknek is enged. Ugyanakkor egy érző, törődő férfi, aki a vágyakozás csapdájába esik és ez ellen sok mindenre képes lenne, csakhogy szabaduljon az érzéstől. Ez a történet végére megváltozik. Nagyon megszerettem a karakterét és a jellemét is, közel áll a szívemhez. Elmondhatom, hogy Ő lett a képzeletbeli álompasim. A legtöbb érzelmet az ő személye, tettei váltották ki belőlem.

Árnyéka lettem önmagamnak csupán; egy élettelen hologram, aki próbál nem megfulladni a tengerben, amibe belehajították, és a legrosszabb az egészben, hogy maximálisan tisztában voltam vele, hogy semmi esélyem a túlélésre.

Még egy olyan fontos tabu téma, amelyet meg kell említenem és szorosan kapcsolódik Nick életéhez, ez kissé közel áll a családon belüli erőszakhoz, de mégse. (Ez utalnék arra, hogy van róla szó a könyvben, de nem lesz kifejtve, nem történik meg, aki olvasta remélem tudja, miről is beszélek.) Nem sok olyan történetet olvastam eddig, amely egyszerre ennyi tabu témát említene, feszegetne.

Csak, hogy említsek néhány szereplőt is. Matthew személyét is megismerhettem, akit egyáltalán nem kedveltem meg, unszimpatikus lett számomra.

Egy titokzatos pasi, aki nem más, mint Adam. Annyit elárulok, hogy a viselkedése eleinte nem volt érthető számomra, de a történet előrehaladtával jobban meg tudtam érteni egyes tetteit. Ugyanakkor kettős érzéseim vannak vala kapcsolatban, ő sem lett a kedvencem, de mégse utálom.

Az ismeretségünk kezdete óta, minden vele töltött napom olyan volt, mintha egy rohadt hullámvasútra váltottam volna jegyet,

Olvasás közben sűrűn gyártottam elméleteket a folytatást illetően, hogy vajon mi derül ki a következő titokból, mi lesz a végkifejlet. Volt egy elgondolásom az egyik szereplőt tekintve, hogy milyen szerepe is van a történetben, ez megdőlt, mert nem lett igazam. Nem sajnálom, hogy nem sikerült rájönni, mert így még jobb élmény volt olvasni.

A történet egészét áthatja az írói homály, amelyet Daniella megalkotott és olyan szépen alkalmazott is. Végig ködben, és a titkok tömkelegében tart minket olvasókat. Ami még jellemző a könyvre az a megannyi titok, melyre lassanként fény derül. Ezenkívül kellően érzéki, tele várakozással és vágyakozással. Mivel ez egy romantikus kalandregény (molyos címkék alapján), így a kellő romantika jelen is volt, melyet kis mértékű erotikával is megfűszerezett Daniella, de nem ez került a középpontba. A fenti idézet jellemezte a kapcsolatomat a könyvvel. Egy valóságos érzelmi hullámvasútra ültem fel akkor, amikor elkezdtem olvasni a Nick-et. Egyszerre ellentétes és harmonikus, érzelmes és sokrétű. A kötet fordulatokban bővelkedik.

Mint ahogy azt már említettem érzelmek sokaságát váltotta ki belőlem a történet. Amiről a könyv háromnegyedéig azt hittem, hogy az márpedig úgy van, azt szépen összetörte bennem az írónő, és én ekkor összezavarodtam. Aztán ez elmúlt szerencsére. Szóval egyszer a földbe tiporta a szívem és darabokra taposta, hogy aztán újra egyesíteni tudja. A történet utolsó negyede egyszerre volt szívszaggató és hihetetlen is.

Olvasmányos stílusban íródott, alaposan kidolgozott szereplőkkel, egy fantasztikus világgal és cselekménnyel, mely nagyon jól fel lett építve. Végig izgalmas volt és lekötött. Csak úgy pörögtek az oldalak, egyre kíváncsibb lettem a végkifejletre. Ám, amikor elérkezett az utolsó oldal elszomorodtam, hogy várnom kell a következő kötetre… Ahogy a történet végére értem, csak azt tudtam, hogy nekem most van szükségem a folytatásra! Igen, kissé függővéges lett, de ez ne tartson vissza senkit se az elolvasásától. Szívesen olvastam volna még tovább, illetve más szereplők szemszögét is megismerném. Izgatottan és kíváncsisággal várom a sorozat folytatását. Ajánlom mindenkinek, aki szívesen olvasna valami különlegeset, szokatlan, amely érzelmekben és fordulatokban gazdag. Jó szívvel ajánlom mindnekinek, aki esélyt adna egy első könyves magyar szerzőnek.


A fenti idézetek nem sorrendben íródtak ki a könyvből!

Kedvenc idézeteim:

Mindenkinek jobb, ha nem kavarjuk össze a múltat a jelennel.

… fogd fel ezt úgy, hogy minden okkal történik.

– Vannak dolgok, amiket nem kell megértened ahhoz, hogy elfogadd

– Azt hiszed, nekem olyan könnyű volt meghozni ezt a döntést? Ebben a helyzetben nincs olyan, hogy jó döntés, a rohadt életbe! Bármit teszek, valaki mindenképp sérül.


Ha felkeltettem érdeklődésed, akkor az alábbi linken tudsz jobban utánanézni a könyvnek.

moly.hu: https://moly.hu/konyvek/daniella-deutsch-nick
https://moly.hu/alkotok/daniella-deutsch

webshop: https://danielladeutsch.hu/

instagram: https://www.instagram.com/ddeutschbooks/

facebook: https://www.facebook.com/ddeutschbooks

TikTok: https://www.tiktok.com/@ddeutschbooks

Hozzászólás